onsdag 22 juli 2015

En godnatts sömn

ett skönt uppvaknande kl 07.30. Rena sovmorgonen. Utsikten var magisk med de böljande gyllene fälten runt omkring mig. Efter några koppar kaffe så började jag mitt trampande uppför. Så blir det när man slår lager mitt i backen. Sen bar det av mot Newcastle ett virrvarv av vägar och till slut hittade jag en fantastisk väg. (Missade en skylt i början) den tog mig genom ett vackert nästan sagolikt landskap av bokskog. Mängder av rapphöns och fritt från trafik. Efter en mil på mycket slingrande vägar visade gpsen att nu var jag snart på en större väg. Jag svängde runt hörnet där jag hörde trafiken brusa. Opps där var det låst. Då vaknade jag till och insåg att detta var privat mark - bara att vända om och cykla tillbaks till skylten jag missade. Japp PRIVAT! inga cyklister och inga hundar tillåtna.

Efter många timmars cykling genom en enorm stad och längs floden har jag nu hittat en ny vildcamping plats. Många trevliga hundägare rastar sina hundar i området. Och det går säkert att slå upp tältet om någon timma. Sover på strandbanken 10 meter ovanför floden Tyne öster om Newcastle. Har nu startat min färd mot västkusten och Glasgow. Vilket innebär 260 km ungefär så 5-6 dagar eftersom det är mycket berg i vägen;) Följer en cykelled med namnet Hadrianus wall en mur som går från västkusten över hela England till östkusten eller tvärtom. Finns mer info på Wikipedia. Du glöm inte dina drömmar!


Här är jag i natt: 


1 kommentar:

  1. Du ser väl till att få i dig proteiner....och kolhydrater....uppförsbackarna kan kräva sin tribut.

    SvaraRadera

Ge och ge igen och du får mer igen

Ge och ge igen och du får mer igen
Ge ger mer