fredag 19 juni 2015

Från Agger till Ferring


Från Agger till Ferring
Men det ska inte dömas i förväg var dag är nya möjligheter! Jag lämnade Agger hyfsats tidigt anar att jag hade en del rolig cykling framför mig. Om du tittar på kartan så ser du att vägen söderut går nästan ute i havet dessutom dagens bonus sydliga vindar (medvind) och pyttelitet regn. 

Från Agger ner till färjan cyklade jag väster om vägen ner till färjan över till Thyborön. Efter färjeturen tog jag sikte på nästa del av Nordsjörutten också väster om vägen. Tyvärr så gick upplevelsen från asfalt – till sand – till gräs till inget. Förstår att underhållet var lite eftersatt. Du ser bilderna nedan. Då var det dags igen (troligen inte sista gången) Elefanten vet ni, jag tog av alla väskorna bar dom över en ås ,en järnväg och en sluttning med ett avslutande dike. Sen tog jag cykeln och gjorde samma resa, för dig som tänker se upp för tågen -jag såg inga på lång tid.

Efter det valde jag bort en del av det tänkta cykelspåret (orkar bara en elefant om dagen) Slutligen kom jag till Ferring. Tog in på en camping. Mina intentioner var mer fri camping men har inte hittat så många bra platser, det är mycket sand, regn och blåst och det ger inga bra förutsättningar när jag ändå har valet att låta bli. Nedan delar jag en del bilder från dagens cykling och höjdar upplevelsen vid havet.
Sand stig eller? Däcken skar ner hela tiden men det såg bättre ut längre fram

Tja det fungerade ett tag men...

Gräset tätnade, och det var dags för elefantricket!

Midsommarafton med ägg och sill det är kalas det!

Försöker att se ut som att jag inte förstår att jag fotar mig själv;)

Utsikt från tältplatsen

En liten natur upplevelse vid havet. Fem dagars tuff cykling var helt plötsligt värt varenda tramptag ,varenda vattendroppe och varenda värkande muskel. Det är magiskt!!!

Bara så fantastiskt


Ett ljus i mörkret för vilsna seglare och bestämda äventyrare.


Vackert och lite suddigt

Nattens basläger på den "nästan" tomma campingen.
Om du inte hört om elefanttricket förut. Någon har sagt att du kan äta en hel elefant bara du delar upp den i tillräckligt många bitar. Det har jag fått göra några gånger under den här resan genom att plocka av all packning och bära de olika delarna för sig. 



https://ridewithgps.com/trips/5182215

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ge och ge igen och du får mer igen

Ge och ge igen och du får mer igen
Ge ger mer